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Jojo06 Pilote confirmé
Inscrit le: 29 Nov 2007 Age: 32 Messages: 588 Localisation: 06
france
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Posté le: Dim 20 Janvier 2008 23:23:45 Sujet du message: vrai ou faux ???? |
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peut on modifier ses notes dans chaque spéciales ????
car ceux de noiker2 il dise que des conneries hi hi hi
une fois il me dit g2 je passe en 4 et il me dit DAF et ces un d3
alors peut on faire ces propre note ou pas ??
jojo |
_______________________ SI TU CABLES PAS , TES UN NAZE. . .
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Floleriderdu13 Pilote
Inscrit le: 30 Nov 2007 Age: 36 Messages: 152 Localisation: 13
france
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Posté le: Dim 20 Janvier 2008 23:25:25 Sujet du message: |
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Quand je jouais sur RbrTool on m'avait dit qu'on pouvait modifier les notes avec rbrdll mais me rappelle plus de touches |
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PHIL63 Site Admin
Inscrit le: 26 Sep 2007 Age: 60 Messages: 4327 Localisation: Clermont-Ferrand
Team: MaTeamAMoiPerso Ecurie: golade
france
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Posté le: Dim 20 Janvier 2008 23:38:25 Sujet du message: |
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Oui on peut, mais non on peut pas.
Je m'explique : Oui on peut modifier les notes via RBRDll et non tu ne peux pas les modifier si tu utilises RSRBR08, tes notes seraient écrasées dès le chargement suivant de la spéciale. |
_______________________ Les tuiles qui nous protège de la pluie ont toujours été posées par temps sec... à méditer.
--= PAS DE SOUTIEN PAR MP =--, les réponses apportées sur le forum profitent à tous alors qu'une réponse en MP ne profite qu'à un seul individu.
Base de connaissance de RSRBR <--> FAQ de RSRBR<-->
phil63@rallyesim.fr
On passe du temps a vous répondre, alors soyez sympas, passez du temps ..... à vous relire !
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Floleriderdu13 Pilote
Inscrit le: 30 Nov 2007 Age: 36 Messages: 152 Localisation: 13
france
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Posté le: Dim 20 Janvier 2008 23:39:36 Sujet du message: |
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PHIL63 a écrit: | Oui on peut, mais non on peut pas.
Je m'explique : Oui on peut modifier les notes via RBRDll et non tu ne peux pas les modifier si tu utilises RSRBR08, tes notes seraient écrasées dès le chargement suivant de la spéciale. |
Dommage
C'est quoi les touches par hasard? Juste pour essayer en solo?
merci |
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Jojo06 Pilote confirmé
Inscrit le: 29 Nov 2007 Age: 32 Messages: 588 Localisation: 06
france
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Posté le: Dim 20 Janvier 2008 23:40:51 Sujet du message: |
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arf dommage pas grave je continue a me marquer les pieges sur papier hi hi hi
j'espère qu'on va pas me dire que ces de la triche sa |
_______________________ SI TU CABLES PAS , TES UN NAZE. . .
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PHIL63 Site Admin
Inscrit le: 26 Sep 2007 Age: 60 Messages: 4327 Localisation: Clermont-Ferrand
Team: MaTeamAMoiPerso Ecurie: golade
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Posté le: Dim 20 Janvier 2008 23:57:19 Sujet du message: |
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Voir ICI
et ceci :
Citation: | To use RBRdll, run RBRdll.exe. This will launch Richard
Burns Rally with the new features enabled.
These keys can be used in-game to control RBRdll:
Time controls (during replay):
- Insert: Fast forward (hold down)
- Del: Slow motion (hold down)
- End: Pause time (hold down)
- Page Up: Accelerate time
- Page Down: Decelerate time
- Home: Reset time acceleration
Postprocessing controls:
- App-P: Postprocessing on/off
- App-Page Up: Blur strength up
- App-Page Down: Blur strength down
- App-Home: Darkening strength up
- App-End: Darkening strength down
- App-Insert: Blur Hardlight strength up
- App-Delete: Blur Hardlight strength down
AVI Recording:
- App-R: Start/resume recording
- App-E: Pause recording
- App-T: Stop recording
Other:
- App-M: Replay minihud on/off
- App-H: Help screen on/off
- App-F: FPS meter on/off
- App-N: Pacenote editor on/off
- Backspace: Drop/restore camera (replay)
- Backspace: Pause/unpause (pacenote editor)
The "App" key is the application key, located between the right
windows key and the right ctrl.
You can change various default settings by editing RBRdll.cfg
with a text editor (like Notepad). When changing settings
in-game using the keyboard shortcuts, the settings are not
saved to the configuration file.
---------------------------------------------------------
mod directories
---------------------------------------------------------
Mod directories allow to use modified game files without
overwriting the original files, and allows to easily switch
between different "mods".
To enable a mod directory, run RBRdll.exe with a -mod=dirname
commandline parameter, where 'dirname' is the name of the
directory to load the game files from. After this, the game
will always first try to load any file from the mod directory,
and if it isn't found it will use the original one.
For example, you could place the audio.dat from the numeric
pacenotes mod to a directory named 'numnotes' under the
RBR directory, and run RBR with -mod=numnotes parameter to
use numeric pacenotes, and just run RBR normally to use the
original pacenotes.
You can also use multiple mod directories by separating
them with ';'. For example, -mod=mod1;mod2 would search
both 'mod1' and 'mod2' directories for game files before
using the originals. If a file exists in multiple mod
directories, the one found first will be used.
If a mod directory contains a directory named 'SavedGames'
and/or 'Replays', all savegames and replays will always be saved
to, and loaded from those directories when the mod directory
is in use.
---------------------------------------------------------
the pacenote editor
---------------------------------------------------------
The pacenote editor can be used to edit the stage pacenotes
while playing. To open up the editor, press app-N in-game.
Use the editor with the mouse. At the left side of the screen
there is a real time 'top-down' view of your car, with pace-
notes ahead and behind you displayed as circular lines. Normal
notes are displayed in white, distance calls are displayed
in blue, and start/finish lines as red. You can left click at
the notes to select them, or right click to add a new note.
To change the note type click at the buttons in the middle of
the screen, and to change the extended flags use the buttons
at the right side of the screen. To move a note, drag it with
the left mouse button down in the pacenote bar. To delete a
note, select it, and while keeping the left mouse button down
click the right mouse button.
The three small buttons at the bottom left part of the screen
can be used to zoom the pacenote bar in and out, and toggle
autoselecting on and off (to automatically select notes as
you drive past them, normal notes only). The mouse wheel can
also be used to zoom the pacenote bar.
When you are done editing the pacenotes, click the save button
to save the notes. Note that you have to restart the stage for
the game to reload the new notes. You can also click reset to
reload the pacenotes in the editor, or undo to reset the currently
selected note to what it was before you selected it.
Note! The editor edits the game files (maps/track-XX_X.dls)
directly, and can therefore potentially break your game or
make future patches or mods not work. When you load a stage
for the first time with RBRdll active, RBRdll will attempt
to create a backup of the original stage notes to rbrdll/backups/
directory. In case something goes wrong, copy the backups
from that directory to the RBR maps directory.
---------------------------------------------------------
the avi recorder
---------------------------------------------------------
The AVI recording feature records an AVI file with a fixed frame-
rate (set in the config file). Press App-R in-game to begin
recording, and App-T to stop. You can also press App-E to pause
the recording to change the camera view for example.
By default the AVI compressor uses uncompressed format, which
takes alot of space (For example, one second of 800x600 video
with 30 frames per second requires about 55MB of space). To
change the compressor, run RBRdll with '-confrec' commandline
parameter. The AVI compressor is ran in a separate thread, so
if you have a multiprocessor or hyperthreading system the
compression can take advantage of that.
When recording in fullscreen mode, make sure the compressor
you use doesn't pop up any status or notification windows
while recording as RBR doesn't like task switching in
fullscreen mode.
The AVI recording can use two different sources for frames,
the backbuffer or the frontbuffer. Using the back buffer is much
faster, but requires the direct3D device to be created with
a lockable back buffer which can reduce performance with some
3D cards. It is recommended to enable the backbuffer method
from the config when doing recordings and disable it when
playing the game normally.
The recorded AVI files only include video, so if you want
sounds to your video you need to record them with a separate
program while running the replay normally.
Automatic avi splitting can be configured from the config,
which automatically cuts the avi file recording and resumes
in another file when a certain size is reached. The default
setting is 2GB, which should work well for most uses. The
avi recorder, and the size counter break at 4GB so set the
limit below that.
---------------------------------------------------------
version history
---------------------------------------------------------
* 1.3:
- RBR v1.02 support (SSE version only)
- Added option to enable three separate car setup slots
for each rally
- Added mod directory support
- Compiler optimizations
* 1.2:
- Added a pacenote editor
- Added automatic file splitting into avi recording
- Fixed bad performance with dynamic car reflections
- Fixed avi record crash bug in resolutions with weird
pitch values
* 1.1:
- Added an avi recording feature
- Added ability to enable new camera views
- Fixed FPS meter with dynamic car reflections enabled
* 1.0:
- First version
---------------------------------------------------------
known bugs
---------------------------------------------------------
- Postprocessing doesn't work with antialiasing enabled
- Enabling replay minihud also enables the other overlays
too if they are enabled from options. Also the co-driver
sometimes calls out some countdown notes at the start
of the replay.
- Key commands can sometimes be "laggy", by reacting late
to press/release of key.
- Dropping the camera from an in-car or bumber view doesn't
change the car model to a proper one.
- Frontbuffer based AVI recording doesn't work right in
windowed mode
- With individual rally setups enabled, the setup names will
be prefixed with the rally number |
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_______________________ Les tuiles qui nous protège de la pluie ont toujours été posées par temps sec... à méditer.
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phil63@rallyesim.fr
On passe du temps a vous répondre, alors soyez sympas, passez du temps ..... à vous relire !
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Floleriderdu13 Pilote
Inscrit le: 30 Nov 2007 Age: 36 Messages: 152 Localisation: 13
france
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Posté le: Lun 21 Janvier 2008 00:29:04 Sujet du message: |
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Merci Phil |
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Fabynou Administrateur
Inscrit le: 29 Sep 2007 Age: 51 Messages: 3251 Localisation: Hanches, Eure et Loir (28)
france
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Posté le: Lun 21 Janvier 2008 00:44:30 Sujet du message: |
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Jojo06 a écrit: | arf dommage pas grave je continue a me marquer les pieges sur papier hi hi hi
j'espère qu'on va pas me dire que ces de la triche sa |
certainement pas.
continu ton taf, il montre ton sérieux. |
_______________________ Fabynou28@hotmail.com
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GGS Pilote
Inscrit le: 30 Nov 2007 Age: 44 Messages: 360 Localisation: Martinique
martinique
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Posté le: Lun 21 Janvier 2008 03:36:52 Sujet du message: |
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Moi je fesais pareil à une époque, les pièges à coté sur une feuille et je regardait avant chaque départ.
A quand des notes adaptées à chaque MOD ? Si ya des volontaires !!! |
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RALLYE50 Manager team
Inscrit le: 06 Oct 2007 Age: 50 Messages: 454 Localisation: milly50
france
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Posté le: Lun 21 Janvier 2008 07:14:07 Sujet du message: |
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T'inquiete JoJo je fais pareil mais j'espère que ton pilote ne fait pas ça et qu'il fait entierement confiance à son copilote lui |
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Floleriderdu13 Pilote
Inscrit le: 30 Nov 2007 Age: 36 Messages: 152 Localisation: 13
france
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Posté le: Lun 21 Janvier 2008 11:45:52 Sujet du message: |
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GGS a écrit: | Moi je fesais pareil à une époque, les pièges à coté sur une feuille et je regardait avant chaque départ.
A quand des notes adaptées à chaque MOD ? Si ya des volontaires !!! |
Ca pourrait être sympa
Car les notes entre la terre et l'asphalte changent beaucoup, donc perso je me fais souvent pieger betement |
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PHIL63 Site Admin
Inscrit le: 26 Sep 2007 Age: 60 Messages: 4327 Localisation: Clermont-Ferrand
Team: MaTeamAMoiPerso Ecurie: golade
france
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Posté le: Lun 21 Janvier 2008 12:00:37 Sujet du message: |
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Un petit sceau d'eau froide pour calmer tout de suite les espérances de certains.
Modifier les notes des différents mod des spéciales voudrait dire créer un fichier .dls différent pour chaque mod pour chaque spéciale (je vous laisse imaginer déjà le travail pour créer les notes, les vérifier etc....). Soit au bas mot sans les nouvelles spéciale ni les courses de côte : 50 fichiers. Cela voudrait dire également modifier la gestion de ces dossiers par l'interface. Bref ... pour le moment la priorité n'est pas là . La priorité en ce moment c'est la gestion des dégâts entre deux spéciales.
Donc peut être dans RSRBR09 |
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GGS Pilote
Inscrit le: 30 Nov 2007 Age: 44 Messages: 360 Localisation: Martinique
martinique
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Posté le: Lun 21 Janvier 2008 15:42:21 Sujet du message: |
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Biensur Phil, c'est pas pour tout de suite un tel truc.
J'ai juste dit ca au cas ou quelqu'un taquine les notes, et s'ennuie chez lui |
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Jojo06 Pilote confirmé
Inscrit le: 29 Nov 2007 Age: 32 Messages: 588 Localisation: 06
france
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Posté le: Lun 21 Janvier 2008 15:51:56 Sujet du message: |
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RALLYE50 a écrit: | T'inquiete JoJo je fais pareil mais j'espère que ton pilote ne fait pas ça et qu'il fait entierement confiance à son copilote lui |
oui ils ont confiance en moi
a par mon père hi hi hi (lire résumé du rallye de fayence sur mon site . . . ) et la spéciale es 5 |
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